Autor |
Wiadomość |
|
Han
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z domu
|
Wysłany: Sob 13:15, 25 Lis 2006 Temat postu: Super Fury :D |
|
|
No wiec w tym temacie wypisujecie swoje nazwy swoich ulubionych fur i ewentualnie osiągi
No to ja zaczne
Obrazek samochodzu widzicie w moim podpisie
Samochod: Bugatti Veyron
BUGATTI VEYRON EB 16-4
Dane Techniczne:
SILNIK
Szesnastocylindrowy, benzynowy, w układzie W
4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu,
2×2 DOHC, 4 turbosprężarki,
umieszczony wzdłużnie centralnie
Pojemność - 7993 ccm
Moc maksymalna - 1001 KM przy 6000 obr./min
Moment maks. - 1250 Nm przy 2200-5500 obr./min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów - 7-stopniowa DTC (podwójne sprzęgło)
Napęd - na cztery koła
ZAWIESZENIE
Zawieszenie niezależne
Hamulce - tarczowe wentylowane
Opony przód - 245-690 R 520 A
Opony tył - 365-710 R 540 A
WYMIARY I MASY
Długość×szerokość×wysokość- 4466×1998×1206mm
Rozstaw osi - 2700 mm
OSIĄGI
0-100 km/h - 2,5 s.
0-200 km/h - 7,3 s.
0-300 km/h – 13,7 s
Prędkość maksymalna - 406 km/h
Droga hamowania ze 100 km/h: 31,4 metra.
______________________________________
AUTOBIOGRAFIA
Już pobieżna lektura danych technicznych może przyprawić o zawrót głowy - Bugatti Veyron z 16-cylindrowym silnikiem o mocy 736 kW, czyli 1001 koni, może rozpędzić się do prędkości 406 km/h!
Na początku przyjrzyjmy się wnętrzu tego niecodziennego auta. 270-centymetrowy rozstaw osi zapewnia pasażerom auta komfortowe warunki podróżowania. Na pokładzie nie mogło zabraknąć odpowiedniego systemu audio. W opracowaniu go uczestniczyła znana berlińska firma Dietera Burmestera, której uwagi odnośnie akustyki były brane pod uwagę już na etapie projektu karoserii i doboru materiałów wykończeniowych.
W kokpicie Veyrona dominuje przede wszystkim skóra doskonałej jakości. Oprócz niej, jak na sportowe auto przystało, znalazło się także dużo aluminium.
Przy projektowaniu nadwozia Veyrona konstruktorzy chcieli przede wszystkim uzyskać jak najmniejsze opory powietrza. Oprócz tego postawiono przed nimi jeszcze pięć innych wymagań - doprowadzenie odpowiedniej ilości powietrza do silnika, systemu klimatyzacji, chłodzenia hamulców, turbosprężarek, a także odpowiednie "przyssanie" auta do podłoża przy wyższych prędkościach.
Nie tylko nadwozie
Aby Veyron nie podrywał się w powietrze niczym samolot, ukształtowanie spodu pojazdu poddano także kontroli specjalistów od aerodynamiki. Przy wyższych prędkościach z tyłu Bugatti automatycznie wysuwa się spoiler mający za zadanie dodatkowe dociążenie pojazdu.
Najszybszy seryjnie produkowany samochód świata wymagał szeregu technicznych rozwiązań. Jednym z nich jest konstrukcja aluminiowych felg. 20-calowe felgi są tak ukształtowane, by dodatkowo chłodzić tarcze hamulcowe. Oczywiście Bugatti wymaga także odpowiednich opon. Z przodu ogumienie ma wymiar 245-690 R 520 A, z tyłu 365-710 R 540 A i jest dostosowane do rozwijania prędkości rzędu 400 km/h. Oprócz tego Michelin na potrzeby Veyrona przekonstruował swój system Pax umożliwiający jazdę autem nawet, gdy ciśnienie powietrza spadnie do zera. Bez uszczerbku na precyzji prowadzenia można wtedy rozpędzać się pojazdem nawet do 200 km/h.
Jednak najciekawszym elementem Bugatti Veyrona jest bezsprzecznie jednostka napędowa. Bugatti, które początkowo miało już doświadczenia w budowaniu dużych silników lotniczych, w 1928 roku postanowiło skonstruować 16-cylindrowy silnik mogący napędzać sportowy samochód osobowy. Efektem tych prac było powstanie dwóch jednostek w układzie V.
Obecnie produkowana jednostka w całości wykonana ze stopów lekkich metali jest bardzo kompaktowa - mierzy jedynie 71 cm długości i 76 cm szerokości. Zwarta konstrukcja jednostki zapewnia niski poziom wibracji, a co za tym idzie emisji hałasu.
Cztery turbosprężarki zapewniają 8-litrowemu motorowi niewyobrażalny dla samochodu osobowego maksymalny moment obrotowy wynoszący 1250 Nm. Aby było to możliwe, turbiny zostały wyposażone w dwa znajdujące się nad głowicą intercoolery. Silnik wykonany jest w technice zmiennych faz rozrządu i 4 zaworów na cylinder poruszanych przez cztery wałki napędzane łańcuchem. Cała ta technika umożliwia rozpędzenie 1001-konnego pojazdu do 300 km/h w niecałe 14 sekund. Producent nie podaje, jakie jest średnie spalanie bolidu Bugatti.
Moc doładowania
Napęd na cztery koła przenoszony jest za pomocą 7-biegowej, wyposażonej w dwa sprzęgła skrzyni biegów DCT. Zmiana przełożeń odbywa się umieszczonym na konsoli środkowej lewarkiem lub łopatkami pod kierownicą. Czas zmiany przełożenia wynosi 0,02 sekundy.
Teraz czekam na Was
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zieko
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 15:51, 25 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam 4 ulubione samochody:
I miejsce- Xantiunia
II miejsce- Passacik LTM
III miejsce- zielone Punto
IV miejsce- Audi 80
Osiagow nie znam Ale kazdy z nich daje rade
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Morferes
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:27, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam jakiś taki sentyment do Ogórków
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
M U C H A
Gość
|
Wysłany: Nie 18:41, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A moje ulubione auto to Lancer Evolution IX w kolorze czerwonym...
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|